.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلام آتش به مراتع گلستان

وقوع آتش سوزی در سطح 58 هکتار از عرصه های مرتعی پارک ملی گلستان، برگزاری مسابقات بین المللی اسکواش و جشنواره کشوری نمایش عروسکی منطقه چهار کانون کشور از مهمترین رویدادهای هفته گذشته در گلستان بوده است. 

حدود 50 هکتار از پارک ملی گلستان در منطقه یکه بریماق این پارک دچار حریق شد، این منطقه دارای پوشش علفزار بوده و درختی نبوده است.

احمد دباغیان کارشناس محیط زیست گلستان اظهار داشت: محل آتش سوزی دقیقا همان محلی است که در سال 85 دچار حریق شده بود و مجددا عصر جمعه دچار حریق شد.
دباغیان بیان داشت: بر اساس گزارشهای رسیده، آتش سوزی اطفاء شده است و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: سطح دچار حریق شده حدود 40 تا 50 هکتار تخمین زده شده است ولی هنوز میزان دقیق آن به وسیله دستگاه جی پی اس اعلام نشده است.

دباغیان اظهار داشت: پس از اعلام گزارش آتش سوزی گروههای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند و تلاششان برای اطفای حریق آغاز شده بود.

وی شرایط جوی را عامل بروز آتش سوزی در پارک ملی استان اعلام کرد.

به گزارش مهر، جنگل های گلستان در سال 89 چندین نوبت دچار آتش سوزی شد که سطح آتش سوزی 2700 هکتار و در عرصه های جنگلهای طبیعی و پهن برگ بوده که سطحی بوده و صدمه چندانی به عرصه وارد نشده که نیاز به بازکاشت باشد، بلکه نیاز به مراقبت عرصه دارد.



مرحله اول آتش سوزی سال گذشته از روز چهارشنبه 26 آبان ماه گذشته در عرصه های عمومی منابع طبیعی مینودشت و پارک ملی گلستان آغاز شد که با تلاش دستگاههای ذیربط، اطفای حریق در دستور کار قرارگرفت.

مهمترین علل آتش سوزی، خشکسالی در دو سال گذشته ، عدم بارندگی در 35 روزگذشته و تفاوت خیلی زیاد درصد رطوبت بوده است.

مسابقات بین المللی اسکواش جام میلاد

دومین دوره مسابقات بین المللی اسکواش جام میلاد گرگان در هفته گذشته با قهرمانی اسکواش باز پاکستانی پایان یافت و فرهان زمان بازیکن پاکستانی قهرمان دومین دوره مسابقات بین المللی اسکواش جام میلاد گلستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله فینال مسابقات جام میلاد که پیش از ظهر چهارشنبه بین اسکواش بازان کویت وپاکستان انجام شد، فرهان زمان از پاکستان با نتیجه سه بر یک بر عمار اک تمیمی از کویت غلبه کرد وقهرمان این دوره از مسابقات اسکواش جام میلاد گلستان شد.

محمد رضا صادق پور از ایران و احمد السراج از اردن مشترک مقام سوم را کسب کردند. در این دوره از مسابقات جوایز شش هزار دلاری به نفرات برتر و کاپ ومدال اهدا شد.

گفتنی است مازیار توسن نوجوان گلستانی مارکری فینال این دوره از مسابقات به عهده داشت.

60 ورزشکار در این دوره از مسابقات در گرگان رقابت داشتند و ثبت مسابقات جام میلاد در تقویم فدراسیون جهانی اسکواش خبری خوش برای گلستانیها در هفته قبل بوده است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.379 seconds.